Actie rolstoelbus:


Deze actie, dit project, wat nu op dit moment gaande is, daar is heel wat aan vooraf gegaan. (in positieve zin)

De actie is gestart 2e week oktober 2019 en is begonnen op de privé website van Mike van de Beek. omdat het eerst vanuit een heel andere visie een rolstoelbus zou worden aangeschaft. Via de links kunt u het begin en ontstaan terugvinden en hoe alles is verlopen en gegaan.

  • Hoofdpagina actie ( vanuit deze pagina is alles te bereiken van deze actie)
  • Sponsors  (Overzicht van bedrijven die inmiddels meedoen)
  • Media ( Alle mediaberichten tot nu toe)
  • Info acties ( Informatie alle lopende/komende acties m.b.t. dit project)
  • Laatste nieuws (wordt dagelijks bijgewerkt)

Omdat de erkenning en herkenning onder de mensen in de Noordoostpolder en op Urk toch schrikbarend groot is als het gaat om vereenzaming, is het  de hartelijke wens om, SAMEN met u, als bedrijf, kerken, organisaties, fondsen en particulier, alleen maar gegroeid om een ROLSTOELBUS op de banden te zetten die multifunctioneel inzetbaar is voor de doelgroepen waar Stichting Memories Together o.a. haar best voor wil doen. (Lees Missie & Doel) Vervolgens bleek het gat tussen een gebruikte wagen met veel kilometer en een nieuwe rolstoelbus dermate klein te zijn dat wij in overleg met diverse ondernemers hebben gekozen om voor een nieuw bus te gaan. De 1e beraming was dat we een bedrag tussen de € 45- en 50.000,= Euro nodig zouden hebben. 

Stichting i.p.v. privé:
Ondanks de voordelen vanuit privé situatie (waarop het 1e plan was gebouwd) wat de exploitatie kosten van de rolstoelbus naar beneden zou brengen is er toch gekozen om een stichting in het leven te roepen. Maar dit heeft ook nadelen op financieel gebied helaas.

BPM-Voordeel verdwijnt:
Door aanpassing wet- en regelgeving per 1 januari 2020, het verdwijnen van de zogeheten BPM-voordeel regel, is er besloten om officieel een stichting op te starten en daar de ROLSTOELBUS onder te brengen als het bedrag bij elkaar is gehaald. Dit houd tevens in dat er extra geld nodig is om de BPM af te rekenen. Dit zal tussen de € 16- en € 36.000,= Euro zijn.

Inschrijving / Akte:
Om officieel een stichting te zijn moest er een akte worden opgemaakt, KLIK HIER, een BESTUUR worden samengesteld, een inschrijving gerealiseerd worden bij de Kamer van Koophandel en een website gebouwd worden, en de huisstijl briefpapier e.d. gerealiseerd worden. Dit is allemaal gelukt en we zijn sinds 20 december 2019 officieel een stichting en operationeel.

Financiële thermometer:
Op dit moment is er aan toezeggingen en inmiddels betaalde bedragen ruim € 25.000,00‬ Euro binnen. We zijn over de helft zullen we maar zeggen. Omdat we nu bijna een stichting zijn kunnen we ook andere kanalen aanboren waar de voorbereidingen al in volle gang zijn.

Sponsorloop:
Om aan het juiste bedrag te komen worden bedrijven persoonlijk benaderd met de vraag of zij dit project willen ondersteunen. We gaan deze allemaal persoonlijk af. Een ieder die mee doet, krijgt een zogeheten brief van gift en het logo van het bedrijf komt op de website te staan met een link naar de website van het bedrijf. Dit zal blijven staan zolang de website in de lucht is.

ANBI:
De aanvraag voor ANBI is inmiddels (per 6 januari 2020) ingediend.

 

Hartelijke groet, Bestuur Memories Together

 

“Als je niet kunt dienen, kun je niet leiden.”