Laatste nieuws:

Via deze pagina wordt u geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen m.b.t. Stichting memories Together. Dit werken wij dagelijks bij.


24 februari 2020: Voorbereidingen NIEUWSBRIEF, met veel nieuwtje is al in gang gezet. Deze kunt u binnenkort verwachten.


24 februari 2020: Vandaag telefonisch contact gehad met de belastingdienst. En JAWEL, Stichting Memories Together is officieel een ANBI erkende Stichting wat als voordeel heeft dat bedrijven een gedeelte kunnen terug ontvangen van hun gift/bijdragen. Erg blij met deze status.


18 februari 2020: De functie secretaris is per heden vervuld. Deze functie zal door René van den Bergh woonachtig in Marknesse worden uitgevoerd. We heten René van harte welkom en zijn blij met deze uitbreiding/ondersteuning.


17 februari 2020: We kregen vandaag ook bericht van de Lions Emmeloord. “Jullie voorstel voor de Stichting Memories Together wordt voorgedragen voor een donatie bij de Lions. We zien uit naar de reactie(s)


17 februari 2020: Het kantoor Subsidiegezocht gaat bij diverse fondsen aanvragen indienen om zo het benodigde eindbedrag te realiseren. Als Stichting Memories Together zijn we door de keuringscommissie gekomen. De eerste ronde is een fijn gevoel.


08 februari 2020: Het Projectplan en beleidsplan alsook de Exploitatiekosten berekening zijn klaar en inmiddels ingediend bij diverse partijen.


Dinsdag 21 januari 2020: Er wordt nog steeds hard gewerkt om een goed doordacht projectplan, beleidsplan en Exploitatiebegroting uit te werken. Het lijkt er misschien op dat er niet veel gebeurd maar dat is schijn. Achter de schermen wordt er hard gewerkt.

Diverse gesprekken gevoerd met o.a. Carrefour. Verder de website aangevuld met uitleg verzekeringen vrijwilligers (zie OVER ONS)

Vervolgens onder ROLSTOELBUS -> WIE RIJDEN WIJ diverse items die relevant zijn voor de Noordoostpolder en op Urk.

Voorbereidingen getroffen voor de nieuwsbrief van 01 februari 2020

Een eerst prijzen / kosten overzicht geplaatst (Zie ROLSTOELBUS)


Maandag 20 januari 2020: De website is ingrijpend aangepast. Zo staat er een kopje EENZAAMHEID in het menu. Daar treft u cijfers aan m.b.t. eenzaamheid en jeugd.

Inmiddels diverse gesprekken gevoerd met zorginstellingen en organisaties. Dit gaat deze week nog door. Er blijkt veel belangstelling te bestaan om de lege gaten op te vullen met de rolstoelbus.

Kerken: Vollenhove en Marknesse zijn de enige die tot nu toe hebben gereageerd op de mail en vraag tot ondersteuning. We zien uit naar de overige reacties.


Donderdag 16 januari 2020: Vandaag veel contacten gelegd met o.a. Carrefour, Humanitas, Gemeente Noordoostpolder, Cultuurbedrijf NOP, OZONOP, PCOB, Zamen-één, KBO-Flevoland, Join-us, In de Knel, GGD-Flevoland, Triade, JBvanBent, YongForce-Emmeloord, MDF-Lelystad, Kwintes-Emmeloord, Voedselbank NOP-Urk, Samen zijn we er voor elkaar Waar staat je gemeente en  De luisterlijn. Deze contacten zijn gelegd om inzichtelijk te krijgen waar nu de knelpunten van eenzaamheid liggen. Aantallen, leeftijd en locaties zijn het belangrijkste. We hebben al deze organisaties een mail gestuurd en gevraagd om medewerking. Er zijn al telefonische contacten  en afspraken gepland voor een persoonlijk gesprek. Hebt u nog tips of ideeën? wij horen het graag van u.

Vervolgens boven in het MENU een knop EENZAAMHEID gemaakt en daar 2 pagina’s met info gevuld aangaande percentages en grafieken over eenzaamheid. Schrikbarend te noemen.

De bankrekeningen zijn gecontroleerd zoals aangegeven zoals in de nieuwsbrief van 7 januari 2020. Deze controle is uitgevoerd door:

1.Albert Wubs van Dierenpension/Gavetas.nl Marknesse (+31 85 784 69 63)
2.Ferriën Mertens van Mertrade Marknesse (+31 88 88 99 444)
3.Taco Medema Leraar Economie Dronten uit Marknesse (+31 6 152 97 216)

Aan het einde van deze controle is er een document van bevindingen en goedvinden getekend door deze drie heren voor akkoord. DOWNLOAD HIER


Woensdag 15 januari 2020: Op dit moment worden de documenten Beleidsplan, Projectplan en Exploitatie uitgewerkt en zullen zodra klaar in een aangepaste versie geplaatst worden op de website.


Dinsdag 14 januarie 2020: De geplande Veiling + Verloting is opgeschort tot nadere berichtgeving. Alle betrokkenen zijn geïnformeerd. reden is weergegeven in de NIEUWSBRIEF van dinsdag 14 mei 2020 (zie download)


Donderdag 9 januari 2020: Vandaag de officiële bankrekening van Stichting memories Together op de website geplaatst.  Deze is te vinden via OVER ONS en dan de pagina KvK + Bank + BTW. Erg blij dat dit nu klaar is en duidelijkheid schept voor een ieder.


Grote mailing Veiling + Loterij: Er is vandaag een grote mailing de deur uit gegaan voor de ophanden zijnde Veiling en Loterij. De pagina is te vinden via HOE KUNT U HELPEN gevolgd door VEILING. Wij willen een ieder oproepen de datum alvast in de agenda te noteren en zoveel mogelijk mensen te mobiliseren. Het wordt lachen, gieren en brullen.


Woensdag 8 januari 2020: Grote veiling: Hotel van der Valk stelt op 7 maart ruimte beschikbaar om een mooie veiling / loterij te kunnen houden. We willen u vragen deze datum alvast te noteren in uw agenda. Daarnaast zal er ook een gedeelte van de consumpties naar Stichting Memories Together worden overgedragen. Tjonge……. wat een gebaar wat een fijn nieuws ook weer. Kortom, we zijn op zoek naar kavels die kunnen worden ingebracht, wie heeft er een idee…??????


Dinsdag 7 januari 2020: Alle afschriften digitaal en fysiek uitgeprint m.b.t. stortingen op de privé rekening(en) van Mike van de Beek. Dit wordt nagezien en afgetekend door:

1.Albert Wubs van Dierenpension/Gavetas.nl Marknesse (+31 85 784 69 63)
2.Ferriën Mertens van Mertrade Marknesse (+31 88 88 99 444)
3.Taco Medema Leraar Economie Dronten uit Marknesse (+31 6 152 97 216)

Tevens alle documenten doorgestuurd naar  RM Accountant & Adviseur


Maandag 6 januari 2020: Bericht ontvangen van de ING-bank dat de aanvraag voor een bankrekening is goedgekeurd. Erg blij mee.

.

Ook de ANBI-aanvraag is onderweg naar de belasting. Vandaag alle formulieren ingevuld waarom is gevraagd.

.

Persoonlijk en Vertrouwd“, dat is het motto van RM Accountant & Adviseur en dat is nu juist waar Stichting Memories Together naar op zoek was. Een stukje persoonlijk, professie maar vooral vertrouwen, een kantoor waar professionals werken die mee willen denken met Stichting Memories Together als het gaat over transparant naar buiten treden zodat de achterban, donateurs en sponsoren allemaal weten wat er met hun bijdragen gebeurd.

RM Accountant & Adviseur
Ecu 2
8305 BA Emmeloord
T. 0527 70 10 90
E. info@rm-accountant.nl

Stichting Memories Together dankt RM Accountant & Adviseur en haar medewerkers van harte en ziet uit naar een fijne langdurige samenwerking.


Vrijdag 20 december 2019: Vandaag is Stichting Memories Together officieel ingeschreven bij de kamer van Koophandel met dank aan Notaris Prummel te Emmeloord


Maandag 16 december 2019: Vandaag alle kerken aangeschreven in de Noordoostpolder & Urk. Draagt elkanders lasten is het uitgangspunt. Als we samen allemaal een heel klein beetje bijdragen kunnen wij de doelgroepen bereiken.


Zaterdag 14 december 2019: Vandaag de website flink onder handen genomen en uitgebreid met diverse menu’s en pagina’s die u kunt vinden via het menu.


Vrijdag 13 december 2019: Kantoordagje. Veel gebeld en worden gebeld, onderwijl internet afstropen en vervolgens een erg blij telefoontje van de directie Carrefour die inmiddels te horen had gekregen dat de aanvraag bij het T-Fonds is gehonoreerd geworden. Wat een bericht. De financiële graadmeter om de rolstoelbus bij elkaar te krijgen is nu over de € 30.000,= Euro geschoten. vandaar nog een extra mailing de deur uitgedaan.


Donderdag 12 december 2019: Stichting Memories Together is geboren. Vanaf nu zal alles officieel en zakelijk worden benaderd en afgehandeld. Inschrijving Kamer van Koophandel volgt nadat de akte is opgemaakt door Notaris Prummel te Emmeloord. Vervolgens zal er een aanvraag worden ingediend voor een ANBI status.

Alle voorgaande berichten m.b.t. de rolstoelbus actie/project staan nog op de privé website. KLIK HIER en u hebt een volledig overzicht.